2018. január 13., szombat

Rugalmas vezetés

Defenzív vezetés.
Az egykori fogalom, amit nekem tanítottak mára elavult, szigorúan véve nem is létezik defenzív vezető:
Így kezdődött: "A tilosat sohasem, néha a megengedettet sem ....." szóval ez azért elég tarthatatlan.
De mit is tehetek azért, hogy jobb és még konfliktusmentesebb legyen a vezetés?
A jelszó: Alkalmazkodás
Illetve én ezt elneveztem "rugalmas vezetés"-nek.
A lényege, hogy a tempómat rugalmasan hozzáigazítom a forgalmi helyzethez, e szerint lassítok / gyorsítok sokszor.
Pl. autópályán ha előzök a belső sávban, gyorsítok ha érkezik valaki mögém és nincs lehetőség kihúzódni - amikor visszatérek kívülre pedig elveszem a gázt, hogy hamarabb haladhassank el mellettem.
Nincs ebben semmi különös igazából, együttműködök és segítem a többi közlekedőt.
Az eredmény kevesebb stressz, nincsen konfliktus.
Az utóbbi fél évben egy kezemen meg tudom számolni, hány konfliktusom volt.
Nyilván vannak olyan vezetők, akik annyira keresik a konfliktust, hogy nem lehet kitérni az útjukból, de azért ők (szerencsére) nagyon kevesen vannak, sőt egyre kevesebben. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése