2017. április 22., szombat

Veszélyes a Suzuki

Hát igen, ma már ez is veszélyes autónak számít.
2008-ban vettem egy Fiesta ST-t akkor azzal tapasztaltam először, hogy egy kis autó, ha nagy teljesítményű, mennyire veszélyes is tud lenni, amikor egy frusztrált nagyobb, de gyengébb autóval találkozik.
Nem mintha a Suzukit ez fenyegetné, de egy jól ismert úton tud ez is meglepetést szerezni, ahol pontosan tudom hol lehet és hol nem előzni sőt, most már azt is, hogy hol vannak azok a pontok ahol a belátható egyenes jóval hosszabb mint amilyennek elsőre látszik.
Nem azt akarom ezzel mondani, hogy hú  de nagyon tudok, nyilván elsőre, ötödszörre és tizedszerre én is benéztem ezeket a helyeket, utána jöttem rá, lehet itt bőven menni.
Miről is jutott ez eszembe.
Tegnap egy sort értem utol és pont egy ilyen hely következett ahol lehet előzni, mert az egyenes sokkal hosszabb mint amilyennek látszik (domború íve van az útnak és az útfelület rövidebbnek látszik a valóságosnál)
Szóval itt előztem meg egy Volvot és a sorban elé kerültem.
Utána, a többi autó előzése közben visszaelőzött, sőt még az előttem haladót is, ott, ahol már záróvonal volt, bukkanó és kanyar.
Mondtam, hogy "huhh most ne jöjjön senki szembe".
Nem szabad már rutinosan, tempósan haladni egy régi Swifttel mert ez olyan frusztrációkat tud okozni egy gyengébb sofőrben, ami veszélyes helyzetek bevállalására készteti.
Igyekszem majd körültekintőbb lenni, bár nem tudom mit tehetnék jobban hasonló esetben illetve az ilyen helyzetek elkerülésére (az autócsere rossz válasz :) ).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése